برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا
ما را در تلگرام دنبال کنید.....>
برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون عرضه دو محصول زعفران و پسته ایرانی در بورس کالا اظهار کرد: بخش کشاورزی ایران در چند محصول در دنیا نمونه بوده که زعفران و پسته جزو آنهاست. از این رو اگر برای عرضه این محصولات در بازارهای جهانی بهصورت متمرکز و یکپارچه عمل کنیم، میتوانیم با عرضه در بورس کالا درآمدهای ارزی وابسته به بخش کشاورزی را توسعه دهیم.
با توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامههای دولت یازدهم در برنامههای ۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.بهطوریکه وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامههای ۱۰۰ روزه خود آورده بود، ایران بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته میشود، در حال حاضر کشورمان به تنهایی بیش از ۹۶ درصد زعفران و ۴۰ درصد از کل پسته جهان را تولید میکند و با این میزان تولید و صادرات، محصول پسته بعد از صنایع گاز و پتروشیمی و فرش مهمترین محصول در سبد صادرات غیرنفتی ایران محسوب میشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.